miercuri, 27 ianuarie 2021

Prezentarea cărţii "Regatul Mesianic - Profeţiile despre Regatul Mesianic"

 

Regatul Mesianic -

Profeţiile despre Regatul Mesianic

 

Motto:

"ci vor fi preoţi ai lui Dumnezeu şi ai lui Christos

şi VOR ÎMPĂRĂŢI CU EL O MIE DE ANI."

Apocalipsa 20:6

 

 

2021

 

Opinii cu privire la mileniu

 

Cineva a sintetizat astfel concepțiile majore privitoare la mileniu:

Mileniu – ( o mie de ani, de la latinescul milenium).

1.Amilenismul – potrivit conceptiei amileniste nu va exista nici un mileniu, nici o domnie pământească a Domnului Isus Christos. După această opinie pasajul din Apocalipsa 20:1-10 descrie veacul prezent al Bisericii, prin urmare mileniul descris în Apocalipsa se desfăşoară în prezent. În opinia lor expresia „o mie de ani” este o figură de stil şi se referă la o perioadă de timp mai îndelungată în care sunt realizate scopurile lui Dumnezeu (Matei 12:29, 28:18; 2 Corinteni 5:10).

2.Postmilenismul – potrivit conceptiei postmileniste, Domnul Isus Christos se va întoarce după mileniu. Opinia postmileniştilor se sprijină pe credinţa că predicarea Evangheliei va avea un asemenea succes, încât toată lumea va fi convertită. Ca rezultat, vor exista influenţe creştine semnificative asupra societăţii şi treptat pe pământ se va instaura un veac milenial de pace şi prosperitate. Mileniul va fi o perioada lungă de timp, iar la sfârşitul acestei perioade Domnul Isus Cristos se va întoarce, va fi judecata, va fi un cer nou şi un pământ nou şi apoi se va intra în starea eternă (Matei 28:18-20, 16:18, 24:14; Isaia 11:9; Zaharia 9:10).

3.Premilenismul – potrivit concepţiei premileniste istorice, Domnul Isus Christos se va întoarce înainte de mileniu. Premilenismul susţine domnia pământească a Domnului Isus Cristos şi prezenţa lui în mod fizic, în această perioadă de aproximativ o mie de ani. Veacul actual al Bisericii va continua până când marele necaz (sau marea suferinţă) se va instaura pe pămant. În urma necazului celui mare de la sfârşitul veacului Bisericii, Domnul Isus Cristos se va întoarce pe pământ să-şi stabilească Împărăţia de o mie de ani. Există şi o altă concepţie premilenistă, răspândită în cercurile evanghelice conservatoare, numită premilenismul dispensaţional, care susţine că întoarcerea Domnului Isus Cristos nu va fi doar înainte de mileniu, ci şi înainte de necazul cel mare (Isaia 2:2-5, Zaharia 14:9,16; Matei 19:28; Fapte 1:6; 1Tes.4:13; 1Corinteni 15:23-25).

Concepţii majore privitoare la necazul cel mare şi răpire

Pretribulationismul – Domnul Isus Christos va lua la sine Biserica înainte de necazul cel mare. Biserica va fi absentă în timpul necazului cel mare, iar aleşii despre care vorbeşte Domnul Isus în Matei 24 sunt credincioşi evrei şi de alte neamuri care s-au pocăit după răpirea Bisericii (1 Tesaloniceni 1:10, 5:9, Apocalipsa 3:10, Matei 24:36-51, 25:13).

Postribulationismul – Domnul Isus Christos va veni după Biserică doar la sfârşitul necazului celui mare. Biserica va fi prezentă în timpul necazului cel mare şi va trece prin experienta lui. Aleşii din Matei 24 sunt credincioşii din Biserică. Domnul Isus va proteja Biserica în timpul necazului cel mare, dar nu o va scuti de el (Ioan 16:33,17:15; Matei 24:9,21,29; Apocalipsa 7:14).

Iată de ce trebuie să vedem care este opinia într-adevăr bibică.

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu